Ahad, Mac 29, 2015

SELAWAT TAFRIJIAH DAN SELAWAT FATEH





Maksudnya

" Ya Allah ! Limpahkanlah rahmat yang sempurna dan berikanlah kesejahteraan yang sempurna kepada Junjungan kami Muhammad yang menjadi sebab terungkainya segala kebuntuan , terbukanya segala kesempitanserta ditunaikan dengannya semua hajat dan diperoleh semua pemberian serta Husnul Khatimah ( sempurna akhir hayat ) dan disirami mendung hujan lantaran keagungan Baginda.

Dan limpahkan rahmat dan salam kepada Keluarga Baginda dan paear sahabat pada setiap kerlipan mata dan nafas dengan bilangan semua yang diketahui olehMu, Wahai Zat yang Menguasai Seluruh alam"



Maksudnya

" Ya Allah ! rahmatilah ke atas Penghulu kami yang membuka apa yang tertutup ( terkunci } Yang menutup ( menamatkan ) apa yang berlalu dan Yang menolong kebenaran dengan dengan kebenaran dan Yang menunjukkan kepada jalanMu yang lurus dan  ( Limpahkan rahmat dan salam ) ke atas ahli ( keluarga )nya serta para sahabat yang mempunyai nilai dan kedudukan yang tinggi lagiagung "


Daripada maksud kedua dua selawat ini dapat disimpulkan bahawa kedua dua selawat ini mempunyai banyak kelebihan antaranya

  1. Merungkai segala kebuntuan dan kesempitan hidup
  2. Tercapainya semua hajat 
  3. Memperoleh Kesudahan akhir hayat yang baik 
  4. Dihujani limpahan rezeki yang melimpah ruah
  5. Dihindarkan dari perasaan sedih dan dukacita
  6. Dimudahkan segala urusan
  7. Ditunjukkan kepada jalanyang lurus
Tiada had bilangan. Anda boleh membacanya sebanyak 11 kali, 41 kali,  44 kali, 100 kali, 313 kali ataupun 4,444 kali mengikut besar kecilnya sesuatu hajat.

Wallahu a'lam

Tiada ulasan: